Khamis, 11 April 2013

Begitulah aku

Kehidupan yg sebelum ini agak bebas dgn pergerakan, kini terbatas.Makan, ber*k dan segala2 nya hanya dalam bilik.Begitulah aku selepas allah memberikan ujian yg sangat besar untuk aku.Kenikmatan berjalan yg di pinjamkan di ambil semula sementara.Ya, ku akui apa yg aku miliki ini semuanya hanya pinjaman.Bersyukur lah dengan apa yg kita ada.

Semua yg ingin aku buat memerlukan bantuan.Rasa teruk kan.Ketika inilah kesedihan melanda.Hanya airmata dan beristighfar aje lah.Anggap aje ni baru lagi, mungkin da lama2 ckit nanti ok la, pujuk hati.Ketika ini, nak kencing terpaksa guna diapers.Aku tak suka, tapi x de pilihan.Ya, allah mampu ke aku.Tulang tongking aku ni naik panas da.Mana x nye asyik terperap je atas katil.Begitulah aku.



Sakit di bahagian peha yg di pasang besi,alhamdulilah
Aku Masih mampu bertahan.Tapi, bila sakit di bahagian buku lali yg di pasang skru.subhanallah...tak tertahan rasanya menanggung kesakitan."ya, allah jika kesakitan ini adalah penghapus dosa, aku redha.Namun jika ia pengakhiran hidupku, aku belum bersedia.


Produk Shaklee

Ni ubat yg aku makan, di beri percuma oleh kawan aku yg rasa jauh, tapi sebenarnya dekat.Terharu sangat2 sampai mengalir airmata aku ni.Asalnya aku tanya je utk apa produk shaklee ni, eh dy nak bg pulak.sejujurnya aku malu sgt.Tak sangka pun ada.Thanks atas keperihatinan yg di beri.Semoga di rahmati allah dan Di kurniakan rezeki Yg tak Pernah putus.insyaallah.Nak citer banyak pasal produk ni aku x reti, tapi kalau korang nk tau klik SINI Dan SINI

Masa nilah kita tahu siapa yg betul2 kawan kita, alhamdulilah aku di kurniakan kawan2 yg hebat.Sentiasa memberi sokongan dan mendoakan kebaikan aku agar cepat sembuh.syukran.


Toilet bergerak aku.ngee

Memandangkan aku x boleh berjalan en.abg belikan aku toilet bergerak ni.Cantik tak? Lau ada yg senasib dgn aku, belikan je ni, ada di jual di farmasi dgn harga Rm160.Senang sikitlah.Aku x suka guna diapers, gatal, panas dan x selesa.Tapi kalau g mana2 terpaksalah pakai jugak.Mungkin di awal2 dulu, agak sukar nk bergerak, tp da lama2 ni, alhamdulilah mudah.Begitulah aku

Selepas jahitan di buka, aku da di benarkan mandi, fuhh,,, lega dan segarnya, 2 week x mandi.Aku kena mandi wajib sekali coz aritu kan aku uzur.Solat pulak kena ganti la..Nak mandi kena berdukung ke bilik air.Lau x de yg mendukung aku, x mandi la.Nasib baik badan en, abg besar larat nak angkat aku.Kata en.abg masa baru2 xcdent aritu berat, skrg da ringan ckit.Hurmm,, x pe la, senang.Aku da kurus..

Semoga ini hanya seketika.Anggap aje, aku adalah insan terpilih oleh allah untuk di uji.X semua org mendapat ujian begini.Kuat atau tak untuk menghadapi nya.

Sekian





0 kawan doakan saya ke syurga:

Catat Ulasan

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain