Selasa, 19 Mac 2013

Kemalangan Ngeri Part 1

7.March.2013 ( Khamis )
Rentetan Peristiwa.
Kun faya kun.

8:00 pg-

Seperti biasa, aku akan menghantar anak ku alisha ke sekolah tadika.En.abg pulak da siap2 nk pergi berniaga." Abah,, arini x payah la pergi niaga, d0k rumah teman mama" desak aku sambil memeluk tubuhnya dari belakang." Tak boleh, ada orang nk ambik tempahan cincin arini, dah siap pun" balas en.abg.ermmm...x pe la..kami pun keluar dgn tugas masing2.Alhamdulilah..selamat sampai ke sekolah.Sewaktu perjalanan pulang ke rumah, hati aku merasa sesuatu akan berlaku pada ku iaitu, aku akan di timpa kemalangan.Bkn meminta, tapi perasaan yg timbul secara spontan.

8:30 pg -

Selamat sampai rumah, aku basuh motor sebab da nampak c0m0t.Sekali da kena air ni, aku mandikan pulak kucing aku.he3.Pastu sarapan.Rehatkan badan atas katil sambil melayan Faceb00k.Tetiba je aku tertidur.Lena betul nampaknya.Biasa aku jarang td0 ni.

11:55 pg-

Aku terjaga dari lena.Alamak!! Da lewat ni, sebab alisha da nak balik.5 minit je lagi."Nak mandi ke x payah erk"bisik hati.takut lmbt plak.sekolah alisha bkn dekat hmpir 6-7 km."Eh!,, x pe la,, mandi dulu baru segar sikit"( dlm hati ) Apalagi...mandi gak la..siap mandi, pakai baju.ambik hp dan keluar.Pakai helmet, start motor n lets g0oo...

12:05 tghri-

Memulakan perjalanan dari halaman rumah.Simpang pertama di lalui dgn selamat, walaupun hampir bergesel dgn exora.aku nk terus exora tu nk belok.0k lepas, masing2 tekan brek.Perjalanan di teruskan hingga ke simpang kedua.Setibanya di persimpangan aku lihat, motosikal di sebelah kiri ku berhenti memberi laluan kepada aku, memandangkan tanda signboard  BERHENTI  bukan berada di laluan ku.Setelah itu, aku pun meneruskan perjalanan masuk ke simpang sebelah kanan.

12:10 tghri-

Dalam aku menghalakan motor ke simpang tersebut, tiba2 sebuah kereta produa Viva bernombor pendaftaran WSV 8410 meluru dengan lajunya." Eiiii...kenapa kereta ni laju sangat ni,,,,?? Macam x nak brek je,,"spontan keluar dari mulut aku."Macam ni sah aku  kena", sambung aku, DUMMMMMMMMMMM..... betul sangkaan aku.Memang tak boleh nak elak lagi,, kereta tu tepat menghentam peha kanan aku.Namun di sebabkan kereta yg terlalu laju tanpa menekan brek, aku di seret bersama2 motor dlm keadaan masih duduk di atas motor dan tangan masih memegang handle motor bergerak secara mengiring hampir 50 meter.(perasan aku mcm 100 meter,,).Dalam hati masih berkata " eh! Kenapa lama sangat di seret ni tak berhenti".kejap lagi,bunyi sesuatu Dan...., aku tak berapa ingat, yg pasti aku dah pun terguling2 di atas jalan raya.

Aku tak tahu di mana motor aku, yg aku nmpk kereta yg melanggar aku je.Dia keluar nak bantu aku kononnya.Eh,, budak pompuan?? Aku ingat lelaki tadi."Makcik....makcik., bangun makcik,, sambil gegarkan seluruh tubuhku.kaki ku yg terlipat2 di tegakkan walau aku melarangnya,ada dia panggil aku makcik, nmpk tua ke aku ni.ketika itu aku merasakan badan ku sakit sangat dan ingin cepat mengharap ada org membantu.Ketika itu hanya allah je yg tahu perasaan aku.kejadian berlaku dlm sekelip mata.

Sekitar 12:20 tghri -

Orang ramai mula mengerumuni aku, pada awalnya aku di letakkan di tepi jalan.Memandangkan cuaca yg agak panas aku di angkat sekali lagi ke bawah pokok agar terlindung dari panas.Aku sangat berterima kasih pada pak aji yg menolong aku.Di bukakan helmet, tudung dan cermin mata ku.Nasib baik x pecah, lgpun cermin mata aku ni kalis pecah lau jatuh.cuma retak ckit dan calar.Kepala aku di alaskan kain atas dasar kasihan kan aku.Huuh...nasib baik mandi tadi( sempat lagi tu )

Dan mula terbayang2 di fikiran Aku tentang perasaan aku pg tadi.Dan lagi aku rasakan, macam da pernah kena langgar dan di seret persis yg baru berlaku ni, Bila di ingat kembali, rupanya itu hanyalah mimpi aku 2 hari sebelum kemalangan ini berlaku.Ketika itu org2 semua cakap kaki sebelah kanan ku patah memandangkan keadaan kaki yg berlipat 2.Memang aku perasan kaki aku terpusing.Nak di gerakkan x boleh.Kaki kiri pula mula terasa pedih yg amat sangat, tanpa mengetahui kecederaan apa yg aku alami.

Ku belek2 pulak tanganku melihat luka2 yg ku alami, kerana pedih sangat2.Bibir pula x henti2 berzikir memohon pada allah."Astaghfirullah hal azim,, lahaulawalakuwataillabillahilaliulazim.."allah...allah...allah...Aku mula menggigil kesakitan.Mencari siapa yg aku boleh pegang untuk menahan kesakitan ini.Tak de sesiapa kecuali pak aji tadi yg paling dekat dgn aku.Tak de pilihan, aku tarik tangan pakcik td dan menggenggam nya.." sakitttttnye kata ku".Pak aji, cuba menenangkan aku.Di suruhnya aku beristighfar.Mulut ku sambung mengingati allah.


Kejadian ini mula tersebar di halaman facebook  kakak dan adik aku

12:30 tghri-

Dalam suasana kelam kabut itu, pak aji tadi bertanya, siapa yg boleh di hubungi.Aku mula menyeluk poket seluar ku mengeluarkan hp yg tdk mempunyai kredit.Aku bg no fon en.abg.Sayangnya tidak dapat di hubungi.Di tanya pula, ada waris terdekat tak,, teringat kakak aku, terus cari no fon kakak, lalu di berikan kpd org2 di situ..Jiran sebelah rumah ku di beritahu.Ambulans juga di panggil.

Dalam kesakitan tu, kaki aku di gigit semut pulak.Ku luahkan pada pak aji tadi..betullll,,semut2 mula mengerumuni kaki aku, org2 turut bantu membuang semut2 tadi.Di alaskan pulak kaki ku tadi dgn kain.X lama tu,aku dengar ada orang kata, kakak ku sampai.Namun bayangnya x kelihatan.Mata mula mencari2 kelibat kakak ku, aku hanya melihatnya dari jauh..Rupanya kakak aku x berani mendekat sebab terpandang kaki aku yg terlipat 2.

12:40 tghri-

Ambulans sampai,, aku di berikan suntikan jangkitan kuman.Kaki di ikat lalu di angkat ke atas katil.Aku di bawa ke hospital Tunku Ampuan Rahimah Klang untuk rawatan lanjut.

BERSAMBUNG...klik SINI


4 ulasan:

  1. ngeri aku bace kisah eksiden ko.. tp bersyukur la ko masih selamat. nak tahu kisah selanjutnye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ngeri kan,,, alhamdulilah selamat walaupun berat ujian yg dtg hati tetap bersyukur.sambungannya kena tggu mood dtg ea

      Padam
  2. serius terkezut bila baca... ni dugaan untuk akak.... sabar kak ye, semoga akak terus tabah..

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    BalasPadam
  3. tertnya2 jugak kemalangan apa yg kak atien ckp kt entry thn baru..meremang bulu roma baca sbb smpai kaki belipat tu..huhu..ngeri je sbb niesa pun penunggang motosikal jgak..mmg kenagan pahit la tu kan..

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain