Jumaat, 1 Mac 2013

Happy Birthday Alif

Alhamdulillah,,genap 11 tahun umur Alif pada hari ini. 1-3-13.Sekejap je rasanya da besar anak bujang mama ni.Mengenang kembali peristiwa 12 tahun yang lalu,semasa mengandungkan alif ni,macam2 simptom yang mama lalui,sampai nak kena tahan wad sebab kes aliran lendir tersumbat,so berlaku pembengkakan di bahagian sulit.Da banyak kali kena buat mini opperate sebab mama x boleh tahan tanggung sakit tu.Mama tak nak kena tahan wad di Hospital Klang,takut sangat2,so mintak keluar.Lagi pun layanan kat situ mama tak suke,,garang2.Mama pilih buat rawatan di klinik swasta je,alhamdulillah ok.


Wajah alif ketika baby

Tarikh Due sebenar alif ni adalah pada 21.2.2002.Tapi tak bersalin pulak bila tarikh yg di jangka.Akhirnya tanda darah keluar pada 28.2.2002.So..sebab da lewat,mama kena pergi jugak Hospital.Masa ni Alif bersalin di Hospital Kota Tinggi Johor.Sampai di hospital,pintu rahim baru buka 2cm.Lama lagi lah kena tunggu.Rasa sakit pun tak de.Mama kena lah bermalam di hospital.Masa ni Abah tunggu di luar,sebab takut kalau2 mama da bersalin.

1-3-2002.Air ketuban terpaksa di pecahkan,sakitt sebab di tusuk dgn sejenis alat.ape namanya pun mama tak tahu,Nurse pulak garang,marah2 bila mama cakap sakit.Sabo je lah.Setelah itu,mama di bawa ke dewan bersalin sementara menunggu pintu rahim di buka luas.Haa..masa tu mula lah rasa sakit2 yg hinggap sekali sekala menandakan alif bakal di lahirkan.Rasa nak terkencing pulak masa tu,tapi nurse tak bagi,jadi mama tahan sampai air kencing penuh hingga menyebabkan tiub di masukkan di ctu untuk menyedut air kencing keluar.Fuhhh..sakitnya...

Alif Sekarang,Hencem tak?

Masanya telah tiba,pintu rahim telah terbuka seluas 7cm,kepala alif da mula nampak.Masa ni Abah teman mama di dalam dewan bersalin.Sape yg da pernah melahirkan,pasti tahu macam mana sakitnya kan..Hampir hilang segala tenaga,akhirnya alif selamat di lahirkan dengan seberat 3.1kg pada pukul 5.57 ptg.Mama dan abah sepakat memilih nama Muhammad Alif Nasrullah.Alif -permulaan dan Nasrullah -pertolongan allah.Sebenarnya abah cuma letak Muhd.Nasrullah je,tapi mama tambah alif.

Mama berpantang di rumah nenek di Air Tawar 4 Kota Tinggi.Abah pulak balik semula ke Klang setelah segala urusan selesai.Alhamdulillah hari ini alif da genap 11 tahun.Mama doakan agar alif jadi anak yang soleh,yang boleh bantu mama dan abah di alam sana kelak.Berjaya juga untuk Dunia Akhirat,menjadi contoh dan teladan buat adik2.Insyaallah.AMIN.

HAPPY BIRTHDAY ALIF


                         Make Your Own Gifts Here

6 ulasan:

  1. hapy besday Alif sekali lagi. Hehee..sakitkan mase bersalin. Aku 3 anak x penah bersalin kat hospital kota. Aku bersalin kat swasta je. Layanan dia memang terbaik. Bile di layan baik rase sakit tu kurang skit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oo..ye ke? hospital mane tu,ni first je,yg no2 dan 3,swasta kat rawang..checkup bln2 pun swasta sampai enjection baby.

      Padam
    2. century specialist JB. Kat depam Plaza Pelagi jb. Bayaran pun berpatutan la.

      Padam
  2. Sdhnyee kan pglm seowg mama..slmt hr lhr alif.jd ank yg soleh..amin..

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain