Sabtu, 15 Jun 2013

Hari2 ku

Mood nk berblog da mula dtg, bila aku start guna bloggeroid ni.Mudah dan pantas dari blogger.Kali ni nk kongsi cerita baru.

Sejak kemalangan yg menimpa, aku x de kerja la.Hari2 duduk baring je.Kerja yg aku boleh buat cuma melipat dan menggosok baju je.Tu pun buat dari atas katil je.kerja lain aku ari2 mengadap tab ni je.Layan fb, main game dan kdg2 borak2 kat wechat dgn bf..tau kan sape?? Hehee

Bila mlm lps solat maghrib, biasa baca al-quran dan ajar ank mengaji.Sebelum xcdent ni, jarang2 buka quran, lau buka pun time bulan pose je.alhamdulilah..aku byk masa terluang dari sebelum ni yg asik sibuk dgn perniagaan aku tu je.Buka laptop mini aku dgr majlis ilmu yg da di transfer ke usb sampai pg esok.Usb majlis ilmu tu kawan aku Mila yg bg.Thanks mila..


Al-quran digital

Lau da boring sgt2, mula la terbayang2 masa xcdent tu, di rempuh, di heret, terpelanting dan tergolek.Subhanallah. .dahsyat sungguh kan.Allah boleh ambil nyawa aku ketika itu jika dia mahu.Tapi..tidakk, aku masih di beri peluang untuk hidup, utk apa?? Mungkin untuk aku memperbaiki diri ke arah yg lebih baik.Bersyukur kepadanya. Andai ketika itu nyawaku terpisah dari jasad...bersediakah aku.? Oh! Tidakkk...Bersyukur pd illahi.aku masih bernyawa walaupun mengalami kecederaan yg agak serius.Bekalan ku ke akhirat belum cukup untuk melayakkan aku ke syurga mu.


Peta jalan di mana aku xcdent.Dari jalan jambu ke jalan durian.

Insyaallah, , aku akan berubah menjadi yg lebih baik.semoga di beri hidayah.Menjaga segala perintahmu dgn sebaiknya. Aminn.Semuanya kerana allah.



Motor aku  selepas di baiki.Dulu kale biru, skrg da jd pink

Mengharap hidup ini di berkati dan di lindungi allah selalu.
Sekian
posted from Bloggeroid

2 ulasan:

  1. Alhamdulillah.. cantik kale pink.

    BalasPadam
  2. Cantik ke, tu sebab spare part tinggal kale pink je.ko mmg pantas

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain