Selasa, 16 Julai 2013

Baju oh baju

Hai, lama x berupdate blog ni kan.Pada ahad yg lalu, kami sefamily bercadang nk ke luar utk mencari baju raya anak2.Alisha plk kena sekolah pd hari tu sebab ada story telling.So..kena tunggu dy balik la.11:30pg keluar dri rumah ambk alisha dulu dan terus pergi ke klang.Tempat yg di tuju ialah kedai kain.Parking sgt penuh.aku plk x turun sbb susah ble berkerusi roda ni, kedai kain mmg la sempit.Jadi aku tggu je dlm kereta.Suruh en.abg je yg layan anak2 pilih bju yg dy org nk.Huhuhu. .x reti plk katanya.Mana x nye, dy mmg x pernah bli bju anak2 ni.Tiap2 thun tu mmg aku yg blikan.Nak tak nak kena cuba lah.

Akhirnya pergi jugak la..tapi apa jadi?? Abahnye da pening x tau yg mana 1.sorang nk ini, sorang lg nk yg ini.Tu baru suruh pilih bju kurung je.Pada masa ni plk si alif mula buat hal.Monnyok memanjang, tanye buat x tau je.Perangai en.abg ni lain sikit, kalau pergi mana2, lau ada anak2 yg nangis atau monyok mcm ni, jwbnye kita blik rumah terus.Apa yg nk dbeli td ditinggal je."eh, mana bju, kenapa x beli?"tanya aku."X boleh, abah tgh marah ni.balik la"jwb en.abg.Huahahaaa..ikut je la..


Masuk je kereta, alya n alisha terus tertidur.Letih puasa tu.Alisha da nangis2 lapo katanya, mknn x de plk dlm kereta.Mula2 alya da terlelap dulu, si alisha sibuk suruh mama ambk gmbr alya tdo.huhu..tapi aku x ambk la, bile aku pandang blkg lg sekali, eh..alisha pun da terlelap jugak.Kesian, xcited la sgt nk bli bju raya td, x dpt.

Sampai meru en.abg ajak cari kat meru je.Aku tanya "Dah ok ke?", ok sikit dy kata.Tapi x jd lg sebab da azan zuhur plk.Ermm..blik la solat dulu, rumah pun x jauh da.Mula2 nk solat kat masjid, tapi keadaan aku ni susah.Da blik rumah malas plk nak keluar blik.Alya plk sakit perut, aku suruh berbuka.Dy x nak, sebab apa tau."Nanti mama tak bg bli bju raya".muahaha..kesian2..Da pujuk2 bru berbuka.sekian.

Slmat berpuasa
posted from Bloggeroid

0 kawan doakan saya ke syurga:

Catat Ulasan

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain