Khamis, 24 Januari 2013

DI KRITIK LAGI





Hari minggu yang lepas,, aku plan nk g Tesco.Dah lama rasanya tak menjejakkan kaki ke sana.Hasrat hati dah pun di Sampaikan Kpd en.abg,alhamdulilah dapat keizinannya,tp...En abg x ikut coz sibuk dgn bisness dia lah..aku g bawa my kids je.hurm..x tau nak pakai baju ape yek,, ha...aritu ade bli baju baru, tp belum berkesempatan nak menggayakannya, hehehe..tp,,, aku ada masalah cikit, coz en.abg x nmpk lg baju tu, ye lah takut x berkenan pulak.

Ah,, bio je la ( bisik dlm hati ) tp takut gak ni kena kritik, pasal sebelum2 ni, aku da banyak kali kena..huhuhu..baju pun da aku sarungkan kat badan, aku seakan bersedia nk dgr apa yang akan di bebelkan.rasa serba salah mula terasa..ke hulu ke hilir aku di buatnya.pastu, aku sarungkan tudung di kepala...masa tu dia lum perasan sepenuhnya dgn apa yg aku pakai.baju tu, tak lah seksi ke apa, ok.full tutup aurat, tp lau dia tak berkenan nk wat cmne kan.

First yang dia suruh ialah,"nak pegi , stokin pakai!!.huhu..da lama dia suruh aku pakai stokin ni, aku je degil, bukannya tak tau, kaki tu aurat dan wajib di tutup.ntah,, nape susah sgt nk buat.kkdg setiap kali nak pegi mana2, dia mesti check kaki aku ni, pakai ke tidak.

Akhirnya....
Baju yang aku pakai di kritik,,," mama..tak de baju lain ke? Ntah ape pesen ntah, pakai la jubah ke?( huhuhu..da agak da,, bisik hati aku ) tudung nmpk tut....eh mana ade"jawab aku."kan tutup dada ni, bkn atas dada."pakai la tudung labuh"( da mula da....) kesian abah kena tanggung dosa mama"tak kesian ke?? Lau, aku rasa tudung tu, masih menutup dada, aku tetap pakai jugak.Baju tu pulak, aku tukar baju lain la,,, x de rezeki la jawabnya.Baju lain da pun ku tukar dgn mengenakan cardigan, nmpknye, no comment.mean...aku boleh pegi lah..

Dah siap, salam dan pergi, eh,,, tak habis lagi,, dia panggil anak aku alisha, siap bg pesan tu,,"mama, abah cakap pakai stokin, tutup aurat", hehehe..senyum je( dia tak perasan yang aku da pun mengenakan stokin di kaki ku.Ha...macam tu la my husband, dari atas sampai bawah di telek nya.apapun, thank kerana ingin mengubah aku menjadi lebih baik.
Wallahualam...


0 kawan doakan saya ke syurga:

Catat Ulasan

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain