Isnin, 9 September 2013

Penentuan Terakhir# x-ray

Assalamualaikum..
Tak de citer pasal raya lg.Mood raya da habis la.hehee..Kali ni nk citer pasal diri saya.Beberapa minggu lalu saya ada check up terakhir dgn doktor di Hospital Tunku Ampuan Rahimah Klang.Macam biasa sebelum jumpa doktor kena x-ray dulu la.


Dapat je filem x-ray tu,saya pun membelek2 sementara menunggu giliran untuk berjumpa doktor.Da banyak kali rasa nk snap gambo x-ray ni tapi susahnya,dgn org ramai di situ segan pun ada.Akhirnya dapat jugak,tu pun En.suami yg suruh.Dan tu la hasilnya.

Skru,di buku lali dan besi pula di peha.Baru perasan besi yg di pasang di peha saya rupanya mempunyai skru kecil sebanyak 4 biji dan dah pun di sahkan oleh doktor.Tulang yg saya rasa terkeluar di bawah tapak kaki saya boleh kelihatan dgn jelas dlm filem x-ray tu di mana keadaan tulang jari saya yg membengkok.Sampai giliran saya di panggil saya pun bertanya kpd doktor sama ada tulang saya yg bengkok tu masih boleh di betulkan atau tidak.Sebab saya rasa tak selesa bila berjalan.

Malangnya doktor memberitahu bahawa tulang yg bengkok tu tak boleh di betulkan lagi kedudukannya.Tau tak kenapa?Ini kerana saya lambat menjalani operation pada tulang tersebut yg patah.Bukan sengaja saya lambat2kan,tapi ni semua sebab doktor yg memeriksa kecederaan saya semasa xcdent beberapa bln yg lalu,tidak perasan atau mengesan ada kecederaan tulang patah pada jari kaki saya.Boleh di kira kecuaian la.Selepas 2 bln xcdent baru saya menjalani operation..kerana itulah tulang saya yg patah tu sudah lari dari kedudukan asal.

Mungkin ini dah takdir saya.Apapun masih bersyukur kerana masih boleh menggunakan ke dua2 kaki saya utk berjalan walaupun kelihatan agak senget sebelah bila berjalan.Doktor kata saya juga akan mengalami sakit sendi2 mcm org2 tua selalu dapat pd masa akan dtg,bkn sebab saya da tua..hahaha.ini sebab kesan dari xcdent .

Lepas ni saya akan menjalani fisioterapi utk mengurangkan kesakitan saya.Dan saya dapat MC lagi 2 bulan.Insha allah lg 2 bulan saya akan meneruskan kerja saya sebagai bisneswoman..ahaks..ye la tu..
Sekian..

3 ulasan:

  1. Alhamdulillah..masih diberi peluang bjalan lg..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamulillah,,tp rasa segan sebab jln senget tj tetap ada.:):(

      Padam
  2. alhamdulillah kak, sekurang-kurangnya akak boleh berjalan.. tak perlu malu lah kak,, kita semua tahu apa yang menimpa akak... sabar itu kekuatan akak...:)

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain