Jumaat, 8 November 2013

IBU

Assalamualaikum..



Aku mempunyai pasangan hidup... 
Saat senang aku cari pasanganku ..
Saat sedih aku cari ibu 
Saat sukses aku ceritakan .. pada    pasanganku ..
Saat gagal aku ceritakan .. pada ibu 
Saat bahagia  aku peluk erat pasanganku. ..
Saat sedih aku peluk erat ibu.
Saat sambut hari ulangtahun  slalu beri hadiah pada
pasangan.

Saat sambut hari ibu .. aku cuma dapat ucapkan
"Selamat Hari Ibu".
Selalu aku ingat pasanganku. ..
Selalu ibu  yg ingat aku. ..
Setiap saat aku akan call pasanganku ..
Kalau ingat aku akan call ibu 
Selalu aku belikan hadiah untuk pasanganku. ..
Entah bila aku akan belikan hadiah untuk ibu 

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar  dan berkerja 
bolehkah kau kirim wang untuk ibu?
Ibu tidk minta banyak... lima puluh ..sebulan pun
cukuplah".
Berderai air mata  jika kita mendengarnya.

Tapi kalau ibu sudah tiada 
ibu aku RINDU, AKU RIIINDDUU,
SANGAT RINDU.
Berapa bnyk yang sanggup menyuapkan
ibunya makan 
berapa bnyk yang sanggup melapkan muntah
ibunya 
berapa bnyk yang sanggup mengganti lampin 
ibunya 
berapa bnyk yang sanggup..... membersihkan
najis  ibunya
berapa bnyk yang sanggup....... membuang ulat 
dan membersihkan luka kudis ibunya
berapa bnyk yang sanggup berhenti kerja.. untuk
menjaga ibunya 

Dan akhir sekali berapa bnyk yang
sembahyang JENAZAH ibunya......
"Jika kamu menyayangi .. ibumu.


Sayangilah ibumu selagi. masih ada ..meskipun adakalanya perbuatannya mengguris perasaan kita.Tak de dia x de la kita..

Gambar hiasan




7 ulasan:

  1. Salam singgah balas ziarah.. T kasih. Sy follow sini juga & salam perkenalan ye :)

    BalasPadam
  2. Ya allah. Sedihnya baca entri ni..
    Tq sharing..

    BalasPadam
  3. sedihnya kak.. nasib baik mak aiza duduk bersqmaq aiza.. singgah menabung shell&digi.. :D

    BalasPadam
  4. Kita manusia ni time tengah ada, buat-buat tak peduli. Bila dah takda, baru tau nak mencari. Pesanan kepada diri saya juga.

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain