Jumaat, 25 Oktober 2013

Aiskrim Overlette


Assalamualaikum..

Malam tadi saya buat aiskrim la..hehee..Dah lama nak buat,tapi malas je memanjang..Kami sekeluarga memang penggemar aiskrim..sape yg x suka makan aiskrim ni,rugi lah..sedap tau.

Jom..jom..tgk bahan2 nya..jangan takut,,simple je..resepi ni cari kat google.

BAHAN A

1. 1 tin susu pekat manis
2. 2 1/2 tin air masak
3. 1 sudu tepung jagung

BAHAN B

1.1 sudu overlette
2. Perisa/warna yg di gemari
3. 3 sudu makan creamwell (tapi saya x guna pun)
Kalau nk lg sedap bole letak,,

Sebenarnya saya x tau pun apa tu creamwell..huhuu..

CARANYA


Panaskan bahan A selama 5 minit,kemudian sejukkan seketika.


Kemudiam mixer bahan A td dan masukkan bahan B dengan kelajuan maximum.Tambahkan perisa dan warna yg di gemari.


Kemudian tuang ke dalam bekas dan tambahkan la coklat chip ke atau apa2 yg di gemari.Dapatlah 2 bekas aiskrim nestle ni.
Sejuk bekukan dalam freezer.


Bangun pagi td saya tgk aiskrim da menjadi..yeaay..walaupun x begitu kiut rupanya..hehee..tp utk kali pertama mencubamya,,itu da cukup menyeronokkan..Dan siap utk di makan..ermmm.yummy..



4 ulasan:

  1. sedapppnya ais krim buat sendiri ni...:)

    BalasPadam
  2. salam jumaat.. aiza nak cuba buat juga la nanti.. nampak sedap tu..

    BalasPadam
  3. Akn aku pastikn aku buat jugak..hahahaaa

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain