Isnin, 7 Oktober 2013

Lala Goreng

Assalamualaikum

Hari ni anak2 request menu lala.Dah lama rasanya tak makan ni.Kali terakhir saya makn tahun lepas kot,tu pun sebab tangkap sendiri masa bercuti di Tanjung Bidara Melaka.Senang dan byk kat tepi2 pantai tu,korek2 pasir je da boleh dapat.Hari ni saya beli dan masakan untuk anak2 saya.Menu yg simple je saya masak lala goreng.Simple kann,tapi sedap.


Bahan2nya:

1 mangkuk lala
3 biji bawang merah (dihiris halus)
3 biji bawang putih (dihiris halus)
3 biji cili merah/hijau (dihiris halus)
5 sudu sos tomato
5 sudu sos cili
1 sudu sos tiram
Garam dan serbuk perasa

Caranya:

Tumis bawang merah,putih dan cili yg dihiris tadi.
Masukkan sedikit air,lala dan kesemua sos tadi.
Kemudian tambahkan garam dan sedikit serbuk perasa.
~siap~

Sejujurnya saya ni tak pandai memasak memalukan. Nak masak sedap2 dgn menu yg pelbagai memang saya tak reti.Pengakuan ikhlas,,hahaha..Nasib baik dapat suami yang tak kisah makan apa aje,x cerewet.Alhamdulillah

Kalau guna bahan2 yg pada saya agak melecehkan,memang saya tak akan masak.Sebab tu sampai skrg tak mahir memasak ni.huhuhu..nasib baik juga saya da jd bini org,,hehehe..Setakat yg simple dan mudah boleh lah saya masak.Tapi kalau byk bahan bg menu fberet saya,saya akan buat jugak la.nak wat camne feberet katakan..eh,gitu pulak ye..

So..selamat menjamu selera..daa~~


8 ulasan:

  1. Wow..sedapnye leh cube ni. X anto pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh! da sampai sini da,bru jap kat kakao..hihii,,bole try,jgn takut lala tak meletop ye..heheee

      Padam
  2. aiza tak pernah mencuba makan lala.. sedap tak rasanya? macam kerang juga ke? banyak soal pula aiza ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap jugak,x sama rasa ngan kerang,,cuba la,,isi dy halus je mst boleh telan la ;)

      Padam
  3. Sedapnyee lala :D Alaa simple2 pon takpe, asalkan sedap and kenyang perut :) Naseblaa hubby tak cerewet kan :)

    http://ourrandomrainbow.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btulla qeela,jnjj kenyang hihi..yup hubby x kisah msk pe,semua dy mkn:)

      Padam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain