Sabtu, 12 Oktober 2013

Kucing oh kucing


Ada orang suka kucing,ada juga yg geli dengan kucing ni.Saya sekeluarga memang suka dengan kucing sebab kucing ni comel.Tapi x suka dengan bulunya yg melekat dekat baju.

Putih dan comot

Di rumah saya mempunyai 10 ekor kucing.6 ekor lagi saya eksport ke kampung di rumah mak saya sebab rasa x terbela.Tak de sape yg rajin nk urus dan mandikan.Biasa mmg saya yg buat,tp sejak xcdent terbiar je kucing tu..

Sekarang kucing saya tinggal 2 ekor je,lagi 2 ekor hilang entah ke mana.Lagipun jiran saya x suka dengan kucing,busuk katanya.Pernah sekali saya nampak jiran saya baling kucing saya dgn batu,kalau kucing saya dtg dekat2 ke kwsn rumah dia,habis basah di simbahnya.

Ni comel,da xport ke kampung,,ada 2 lg yg mcm ni,comel x?

Tu la salah satu sebab saya export kucing2 saya ke kampung,nak letak di tepi2 kedai kesian pulak sebab kecik lagi dan comel2 semua.heheee.Tak nak la sebab kucing, kami jiran tak bertegur sapa.Tiap2 pg saya nmpk dia basahkan keliling rumahnya sebab x bg kucing dekat2 dgn rumahnya,berak la..tp bkn kucing saya yg berak kat ctu.

Kemuncaknya,apabila anak saya panggil jiran saya tu "atok..atok",,semasa dia sedang menyiram kwsn rumahnya,tapi dia x pandang dan menyahut panggilan anak saya langsung..Tambah lg bila en.suami membunyikan hon beberapa kali,tp jiran saya tu buat bo**h je..Pada saya mungkin hatinya sedang marah dan geram dgn kucing2 saya kot.

Hidup berjiran ni kena pandai jaga hati jiran jugak kan.Asal nmpk kucing yg x bertuan lepak2 kt umah saya ni,saya akan suruh en.suami tangkap dan pindahkan di tempat lain.Tu semua utk senangkan hati jiran saya tu..Hmmphh..


Anne Nurain