Khamis, 3 Oktober 2013

Cekodok crab stik

Assalamualaikum

Dah malam2 mcm ni,perut rasa lapar pulak,atas meja cuma ada roti je.Saya ni x berapa minat dgn roti kecuali roti bakar mmg saya suka.Pergi dapur tgk apa yg boleh di makan,tapi x de apa2.So,,saya rasa nak buat cekodok.Cekodok bawang da biasa sangat,kentang pulak x de,yang ada cuma crab stik ni je."Ah..bolehlah.sedap jugak kan.
crab stik
Mula2 saya hiris dulu crab stik ni,macam kat dlm gambar tu.Hehee.Ikut suka lah nak letak berapa banyak.Saya buat x banyak sebab da malam sgt,takut x abis pulak.

Crab stik yg siap di adun dgn tepung
Kemudian saya bancuh dengan tepung gandum dan sedikit garam.Biasanya saya tambah  perencah nasi goreng cina seri aji,tapi x de,dan saya gantikan dengan perasa pasti sedap Knor.Kalau letak ni cekodok ni akan bertambah sedap.Tapi pada tekak saya lah..nak tau boleh cuba sendiri.

Cekodok crab stik




Siap bancuh,boleh lah goreng dan siap untuk di makan.Sos pencicah pilihan saya ialah sos pencicah kak wan dari kelantan,memang sedap.Rasanya kat tempat saya susah nak jumpe sos ni.Ni pun kakak saya yg bg.Eh,tempat korang cekodok ni panggil apa ye,kalau di kampung saya johor biasanya panggil jemput-jemput.hehee.Anak2 saya x tau kalau saya cakap jemput2 ni..hahahaha.
Ok lah jemput makan ye,bismillah..

4 ulasan:

  1. alamak! sally dah makan maggi pulak...kalau tau akak nk buat cekodok, dah ketuk dah pintu rumah akak..hehehe

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain