Sabtu, 26 Oktober 2013

Bajet 2014 Vs Manifesto



Alamak..arini cerita ekonomi pulak..mengalahkan pakar ekonomi..hehee.Jgn ada yg emo pulak dgn entry saya ni.Da tengok dan dengarkn tentang bajet 2014  oleh perdana menteri kita semalam.
Jom imbas balik janji yg di buat sblum ni

Manifesto bertajuk 'Menepati Janji Membawa Harapan' itu, mengandungi janjiBN untuk membawa negara ke peringkat lebih tinggi sekiranya diberikan mandat baharu dalam pilihan raya umum ke-13 nanti:

1. Menangani Kos Sara Hidup:

* Menambah BR1M sehingga RM1,200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang dengan bantuan secara tahunan dikekalkan.

* Mempertingkatkan Baucar Buku 1Malaysia kepada RM300 dan Bantuan Persekolahan kepada RM150.
Selanjutnya boleh baca di sini.
Dan ini pula bajet 2014

" janji di tepati "



#BRIM di naikkan dari Rm500 kpd Rm650
#BRIM bg bujang pula cuma Rm350 saja
#baucer buku kekal Rm250..
#bantuan persekolahan kekal Rm100..


#subsidi gula di tarik balik maka harga gula naik,bg mengelakkan /mengurangkn penyakit kencing manis..apa pendapat anda?

Nota# Saya bknlah pakar ekonomi,apa lg pakar politik.tapi saya cakap berdasarkan apa yg saya tahu dan apa yg saya faham.



4 ulasan:

  1. hahaa..aku mlas nak layan pasal ni. Politik je sume tu gile kuase..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehee..malas pun kena ambk tau jugak ckit2..x la ketinggalan

      Padam
  2. ambil tahu yang penting je.. hihi, lain tak tahu.. hihi...

    BalasPadam
  3. janji dicapati =) xpelh..rakyat kn cerdik..haaaa ni makan dia..kalau sy mrah n skit hati skalipn ttp xkn ubah ape2..tp tnda kiamat tu dah nmpak di Malaysia ni

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain