Ahad, 8 September 2013

Hari Terakhir# 6 Syawal

Hari terakhir saya beraya di johor adalah di rumah abang saya.Selepas pulang dari rumah kawan saya si cantik saya terus ke rumah adik perempuan saya.Sampai pun da malam,x sempat plk nk snap gambar masa di sana.Adik saya baru je pindah rumah,besar giler rumah dia ni bilik je ada 6 kalau x silap saya lah,hall dan dapur yg besar dan ada laman pula yg siap dgn kolam ikan.

Sama macam di rumah kawan saya tu la,x de ape2 mskn istimewa atas alasan yg sama(lauk x de).Ahh,saya x kisah la,cuma nk dtg beraya je.Masih ada gak rezeki kami walaupun hanya berlaukkan ikan sardin dan telur dadar.Sedap jugak kan,Alhamdulillah kenyang.

Kami bermalam di rumahnya,tapi apa yg buat saya malu,ble saya terng****l plk,Tak tau nk letak muka ni da,keadaan yg terlalu sejuk membuat kan saya ter....l.Ingat pagi2 nk gerak pulang ke Klang,tapi abang saya ajak singgah ke rumahnya pula.Dah x jauh cuma di Taman Scientex je.Kecik plk hati dia nanti kan.So,kami singgah siap makan tengahari lagi..


Lepas makan,solat dan rehat2kan badan seblum nk berjalan jauh ni.Dlm pkl 4ptg,kami sekeluarga bertolak pulang ke rumah saya di Klang selangor.Tapi x jadi jugak sebab En.suami sakit perut dan cery bery la plk.Kami singgah semula bermalam di rumah mertua di Muar.Al,maklumlah..rumah mak mertua saya ni mmg da x de org duduk.Time kami balik je la rumah tu ada org..

Pada ke esokkan harinya pula baru kami  meneruskan perjalanan pulang.Alhamdulillah kami selamat sampai.
Sekian saje cerita saya pada aidilfitri tahun ini.Insha allah di izinkan allah,akan bertemu lagi pada aidilfitri yg akan datang,aminn..

2 ulasan:

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain