Selasa, 10 September 2013

Mandi lagi#Kolam Air Panas


Hari ni nk citer pasal mandi2 di kolam air panas di sg.gersik muar johor.Tapi bukan saya yg mandi ye..hehee..anak2 dan en.suami saje.En.suami mandi pun sebab badan dia ada keluar bintik2 merah macam demam campak tu.Takut2 kalau terkena demam campak tu lah,en.suami merendamkan badannya beberapa minit dalam kolam air panas ni.


Kami tak pergi sekeluarga,tapi pergi bersama adik ipar saya dgn ank2 nye sekali.Sebelum pergi ni,saya sempat tarik muka dgn en.suami sebab da janji nk pergi kolam ni,tapi pg2 dia boleh plk keluar ngan adik dia ni pergi menjala ikan.Geram je...walaupun en.suami ni bkn suke sgt jala2 ni,memancing lagi la.tapi..adik punye pasal layankan je.fuhh


Sampai saja di kolam ni,ank2 terus mandi..saya duduk di pondok saja sebagai pemerhati.Sambil2 tu makan mee siput ni.saya mmg suke mee siput ni sbb teringat masa sek dulu2 suke beli ni di dpn sek.Masa tu 20sen je sekeping,skrg da 50sen.Lau cari di selangor mmg x jumpe,tanya org pun x tahu apa tu mee siput.hehee..kat johor je kot senang jumpe.


Mandi x la lama sgt sebab tetiba hujan turun la plk..nk mandi tmpt yg yg berbumbung ada,tp lau da hjn yg agak lebat dgn bunyi guruh berdentam dentum tu,kami putuskan utk balik je.Anak2 pun da byk kali pergi ke kolam ni,lain kali bole pegi lg kan,lagipun x lah jauh sangat dari rumah mk mertua saya.

Sebelum balik bilas la dulu bdn tu..da siap salin kami pun balik..daaaa~~:D


0 kawan doakan saya ke syurga:

Catat Ulasan

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain