Sabtu, 7 September 2013

Jadi kenyataan# 5 syawal

Sudah lama berangan2 nak bertandang ke rumah kawan saya si cantik,pada aidilfitri tahun ini.Tahun lepas dia dah datang ke rumah mak saya,teringin plk ke rumahnya plk.Si cantik plk da plan nak masakkan makanan istimewa buat saya.Waah..sukenya saya dapat rasa masakan dia nanti.

Nak bagi tahu awal2 takut tak jadi la pulak sebab saya takut En.suami tak bersetuju dengan permintaan saya.Saya bgtau si cantik ni pun macam main2 je.Dia pulak masih berada di kampung nya,baru je nak blik ke rumahnya.Tak pernah pergi pun Tanjung sedili ni,so x tau jauh ke tidak dari rumah mak saya.Abg saya kata lebih kurang 1 jam.Eh jauh la jgk ek.

Da dekat pkl 1ptg,masih blum dapat keputusan apa2 dari En.suami,dia pulak pergi cuci kereta x balik2 lagi.Saya da siap kemas2 utk balik la,sebelum tu nk singgah dulu rumah kawan saya si cantik ni.Lama sangat da tunggu,saya pun fon En.suami utk confirmkan,sama ada dia nak atau tak.Eh..bole plk katanya.Alhamdulillah..Lps zuhur kami gerak.Mak suruh makan tengahari dulu,tapi saya tolak sebab takut kenyang plk bila sampai di rumah si cantik nanti.Lagi pun saya da suruh dia masak..hehee tak tau malu betul.

Kami ingat nak lalu jln belakang je,da alang2 lalu papan timur tu en.suami ajak singgah dulu rumah kakak ipar dia,suaminya abang en.suami tapi dah meninggal beberapa tahun yg lalu.Masa ni saya dpt chat kt WeChat dari si cantik yg dia tak dapat masak apa2 sebab lauk x de.Maklumlah raya2 ni kan,byk kedai yg masih tutup..Ermm,,x de rezeki saya lah.Tapi alhamdulillah,allah masih bagi saya rezeki hari tu,kakak ipar saya hidangkan juadah makan tengahari pulak.Huhu..dapat lah isi perut yg mmg tengah kosong tu.

Borak punye borak,dah nk petang x sedar.kami pun gerak lah terus ke rumah kawan saya tu.Saya x tau byk jln boleh ikut,waha dan aping..Ingtkn sama.Bila saya tanya dia nk ke rumahnya lalu Jason bay ke x?.Dia kata lalu lau ikut jln blkg.Hahaha..saya pun set kan di GPS menghala ke jason bay tu.Rupanya salah sebab saya x tau jalan aping dan waha tu x sama laluannya. Huhuhu sesat sudah.Jam da pkl 6:30ptg,tapi kami masih x sampai lagi.Kena tunggu suami si cantik ambk kami plk.
hahaha..aku copy pic  ni plk
Akhirnya kami sampai jugak walau hari da semakin gelap.Tak puas rasanya kat sana hari da malam.Cantik rumah si cantik ni,x mcm rumah saya yg buruk ni.Nak ajak datang pun segan rasanya.serba kekurangan.Di hidangkan kami air dan Keropok Lekor sedap.Saya ni mmg penggemar kopok lekor ni.Ada gak rezeki saya di situ.

Lepas solat maghrib,kami smbg sembg2.Kira2 pkl 9mlm,kami beransur pulang utk ke rumah adik saya pula di Bandar Seri Alam Masai.seronok sangat2 tercapai juga hasrat nak ke rumah si cantik.Saya x de snap pic pun kat sana sebab letih dan kepala sakit plk masa tu.

Sekian dulu la citer saya ni,insha allah saya akan berkunjung semula ke rumah awak pada masa akan datang. k,tata..titi..tuutuuu.hehehee

2 ulasan:

  1. Hahaa..pg2 lg da bace. I suke u.. lepas ni kalau datang kena konfemkan awal tepat sebelum sehari nak dtg umah tau. Blh aku masak bnyk2 dan sedap tuk ko sekluarga. Special..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehee rajinnya pg2 da buka blog.i pun suke u.tggu i pasti dtg lg hahaha

      Padam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain