Ahad, 27 Oktober 2013

Awas! Dengan Voucher Keep Slim


Assalamualaikum..

Selamat pagi semua..harap anda berada dalam keadaan yg sihat dan ceria selalu.Tapi entry saya kali ini tidaklah seceria mana pun,malah boleh menghilangkan keceriaan anda tu.heheeee.


Pernahkah anda pergi ke pusat2 kecantikan terkenal seperti Keep Slim atau sebagainya..Sekiranya ada niat utk pergi..peringatan saya kpd anda..anda harus bersedia melaburkan wang anda beribu2 malah boleh jadi berpuluh2 ribu.Mental anda kena kuat,kenapa?? anda akan tahu jika membaca entry saya ni sampai habis.hehee..

Maaflah ye,entry saya kali ini agak panjang.Di sini saya nak kongsikan pengalaman saya berkunjung ke Keep Slim 2 tahun yg lalu.

Saya bukanlah menjalani rawatan slim,tapi saya membuat facial treatment.Nak kata saya berduit byk tu tidaklah..apa yg saya tahu rawatan di Keep Slim ni memang mahal.

Pada satu hari saya di datangi oleh seorang sales promoter dari Keep Slim semasa saya sedang berniaga di Bazar Ramadhan Klang.Dia menawarkan voucher facial treatment dgn harga Rm 30 sahaja.Dan saya di beritahu harga sebenar treatment tu adalah Rm 150-Rm 200.Saya tak berminat sebenarnya.Lagipun muka saya ni,x lah teruk sangat di penuhi jerawat dan jeragat.Bukan kata kulit muka saya ni da cantik,maksud saya x lah kritikal.

Mungkin da lumrah wanita yg nk sentiasa nmpk cantik,,saya pun membayar nilai Voucher tu.Di situ ada
tertera tarikh xpired voucher tu,3 bln dari tarikh saya beli.Saya simpan..x tahu nk bg sape..macam nak pergi pun ada jugak..ye lah rawatan beratus2,tp saya cuma guna voucher Rm30 je.Rugi juga kalau x pergi kan.


Lebih kurang seminggu sebelum xpired,,saya mendapat panggilan telefon yg meminta saya pergi sebab x pergi rugi..ni rawatan percuma la kiranya..nak xpired da ni..huhuu..saya pun tanya En.suami nak tak dia hantar saya ke Keep Slim ni..Ok,boleh..

Seperti yg di janjikan,saya sampai di sana dan menunjukkan kad voucher saya tu,lalu di bawa saya ke bilik utk mengenal pasti masalah kulit saya ni..,mcm2 di terngkan..bla..bla..bla...saya bkn faham sgt pun.Kemudian dia tanya,saya nak ambik package yg mana..Huhuuu..package apa ni?"saya datang nk buat rawatan yg percuma tu je"..Di sini lah mental anda akan di asak.."yg percuma tu kita buat cleanser je",jawabnya..x de rawatan apa2.Dia da mula cuba memerah otak saya dgn ayat2 yg membolehkan saya terjebak..arghhhh..saya ni jenis x suke org ckp itu ini..Ni baguslah..nnt muka u cantiklah..n,bla..bla..bla..

Ok..saya cakap saya x de duit..nak tau dia kata apa? X pe lah..berapa yg u ada..saya pun cek dompet saya..cuma ada Rm 200 je..dia kata boleh lah u bayar Rm200 tu dulu,nanti dtg lg bayar balance..senangnya cakap ek,atau u ada kad kredit ke,lg senang..Huwaaaa..saya terus di asak..seperti di paksa2 ni..Saya malas nk dgr dia membebel pjg2..saya pun setuju..grrr..bodoh ke saya!!

Terbang lah duit saya tu..package yg saya ambk tu dlm Rm2k lebih utk 10 kali rawatan..huhuuu..kemudian di bawa utk buat treatment..masa buat tu,dia suruh saya guna serum pulak,,utk ape,saya da lupa..saya x nk,,tp..mcm td lah..dia kata nnt muka u gini lah gitu lah..harga serum tu Rm70 sebotol..saya ingt beso botol nye..dan boleh pakai byk kali..ya..allah..sekali pakai je..beso botol eyemore yg kecik tu je..huhuuu..dlm hati membebel2 da saya ni,tapi x terkeluar pulak di mulut.+ lg duit saya Rm70.

Pulanglah saya dgn muka yg bengkak selepas di picit2 segala yg bertepek di muka saya.Rawatan ada lg 9 kali..so..kena dtg lg la..selepas 10 hari,saya dtg kembali dan membawa duit balance..saya x bayar semua..saya bayar 3 kali..duit saya x habis setakat tu je..kali ni di tawarkan saya pula..produk muka..ada diskaun katanya..diskaun pun harganya tetap mahal 1 set bernilai Rm700.Cuma dapat cleanser,foundation,,anti black head dan vit c.kalau beli 1,harga nya Rm200.


Antara produk kecantikan di keep slim

Ikutkan hati saya..memang saya tak nak..sayangnye duit saya tu kan..kalau ckp x bawak duit..pandai je diaorg ni suruh bayar brp2 dulu..da abis bayar baru boleh bawak balik barang2 tu..tambahnya lagi "apa guna u buat treatment mahal2..bila balik rumah u guna produk lain"buat treatment dkt cni kita guna produk ni"kalau u teruskan di rumah lagi bagus..kalau x lambat".tgk tu permainan mereka.

Saya kalah...saya pun bayar produk tu..dtg kali ke 3 saya sudah habis bayar semuanya.Di suruh pulak saya beli masker..bli lg,Rm 170 seingt saya,habis di situ bayar membayar ni...saya tinggal jalani treatment lg beberapa kali..lega la jugak sebab semua da bli..x de la dgr desakan yg suruh saya beli itu ini.sehinggalah treatment saya berbaki 2 seisi je lagi..kira da 8 kali saya pergi la kan..muka x la licin berseri2 mcm model keep slim tu..saya di beritahu seisi saya punye treatment utk step pertama akan berakhir dan akan memasuki step ke 2..Haa....tp dlm hati je..hehee..saya ingt lepas abis ni selesai da..x nak la pergi lagi..rupanya ada byk peringkat..

Untuk ke step ke 2 ni,saya di kenakan bayaran Rm 4k pula...terkejut saya..patut la macam x caya je aritu dgn 10 seisi kulit muke bole cun melecun..rupanya ada byk lagi seisi yg x di beritahu..Dgn Rm 4k tu,lebih baik saya g shopping kan..hehee..shopping pun x abis byk tu..Lalu saya cakap x pe..saya nak abiskan dulu seisi yg ni,nnt saya dtg lg baru cerita..alhamdulillah selamat..hahahaaa..padan muka..kena tipu..saya x kan datang lagi lepas ni..

Hahahaa...gelak2..saya kena kuat x bole termakan dgn pujuk rayu diorang ni..So temujanji utk seisi seterusnya da di atur..sampai masanya saya bgtau yg saya x boleh datang,,saya tunda..kalau nk dtg saya bagitahu la..hehee..saya mula cerdik..(perasan kejap)..tu helah saya je,memang saya takkan pergi meskipun seisi yg tggl da pun saya bayar..makna saya akan rugi Rm400 lebih bg 2 seisi..sayang ke? Tak kot..biar saya rugi Rm 400 dari saya harus melabur lagi Rm 4k..saya tak nak termakan lagi dgn ayat dari keep slim ni.Bila diaorg call,mengatakan seisi saya akn xpired..saya x kisah..lantaklah..saya cuma bgtahu saya blum boleh dtg.

Kad hari raya yg lepas.
Selepas itu,saya tak jawab da panggilan dari Keep Slim..Akhirnya seisi treatment saya xpired.Tak kisah la..Yg peliknya..selepas dari tarikh xpired tu,,Pihak keep slim masih menelefon saya.Yg pastinya saya tak akan jawab.Tahun ni pun dia masih mengirim kad raya pada saya.Tengok tu siap bg voucher lg.Rm 300 utk package yg gmbr hijau atas tu kan.Dan voucher Rm50 utk produk."Ada aku kesah"hehee

Sms dari Keep Slim pada 9 oktober 2013.
Nampak tak..tak ke pelik..da xpired..tapi masih cari kita..Panggilan x jawab hantar sms pulak,,ada bg promotion lg Rm10/ seisi bg body,face n bust.Ini semua poyo..jgn terpedaya ,mana ada rawatan yg beratus2 ringgit dia nk bg Rm 10 je kan..Maaf cakap lah..bodoh la kalau dia nak ilang customer mcm tu je..ni semua taktik bisness diorang je..

So kpd siapa2 yg dapat voucher dari mana2 pusat kecantikan terkenal spt ini,di majalah atau paper sekalipun..harap fikir2 kan lah..kalau anda setaraf mak datin atau artis yg berduit boleh la pergi ye.Lg satu,,dekat tv pun byk menawarkan rawatan percuma mcm Yun Nam atau London yg suruh hantar sms utk dapatkan rawatan percuma tu..lupakan je la niat anda..kalau tak nak jadi seperti saya.

Fuhh..penat baca entry saya ni kan..apapun thanks luangkan sedikit masa anda utk baca sampai habis..
Jadilah pengguna bijak
~sekian~







21 ulasan:

  1. salam ziarah ..saya dah follow kembali..

    saya memang dah agak..pusat pust kecantikan ni semuanya nak mengena customer..

    BalasPadam
  2. aiza pun pernah terkena untuk pakej pelangsingan badan.. kisahnya di sini--->>>Keep Slim
    memang begitu agaknya cara mereka mencari duit dengan cara mempengaruhi dan memaksa pelanggan.. aiza singgah menabung churp2..

    BalasPadam
  3. biasa la tu taktik nak duit masyuk..macam macam ja rayuan mereka itu la ini la..sy pun tak layan semua ni..huhu

    BalasPadam
  4. Strategi dan taktik pemasaran..
    Cuma samaada kita dibodohkan atau mereka betul2 nak tolong :)

    Bertabahlah !

    BalasPadam
  5. kak, saya dulu pergi london tu.. peh!!! total kat 3k, sapa nak bayar, haha... siap suruh pakai kad kredit bagai, ayat mula-mula manis bak gula..

    sampai sekarang masih mesej ajak join promotion bagai.. malas nak layan, belum tentu kurusnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la,,lau mmg da xpired..wat cri kita lg kn.,saja ckp xpired sbb suh kita dtg je tu

      Padam
  6. Produk-produk sebegini, bukannya tak betul. Cuma memang perlu dikorbankan duit yang tersangat banyak. Fuhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye jugak kot..kena ambk masa..tp duit pun dia ambk jugak huhuuu

      Padam
  7. waaa... nice sharing ni! btw SM done follow sini, jemput singgah ke rumah klau sudi :D

    BalasPadam
  8. salam kenal...
    kwn sy penah gak pi London weight mgt tu, sm kes camni gak...kulit muka still takde perubahan tapi asik dok kuar duit je...lastly reject terus, tak pi dah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye la..lg byk wt treatment lg ++ duit kuar..x jugak cntik

      Padam
  9. ishhh kesiannya.. kalau acik mmg tak percaya semua nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ermm,,da mmg org prempuan gtu kot..pntg dgr free

      Padam
  10. malu nak cakap..akak pun terkena ngan keep slim jugak..ribu riban jugak abis..diarang memang pandai ckp..kurusnya sekejap jer..tp kalau org tu betul2 mampu takpelah..london pun aka pegi jugak..sesi percubaan yg percuma tu(saja nak try)..macam2 diarang ckp..tp sebab dah ada pengalaman pandai la kita balas balik..hehehe:)

    BalasPadam
  11. yer..saye pon pernah kena jugak..nanti kita share kat blog..:)

    BalasPadam
  12. adoi...sama mcm kawan sally masa dia dapat call dr London Weight Management..haha..kesian dia :P

    BalasPadam
  13. Salam ziarah... 8share nya tu pun ada kan.rawatan slimming percuma tu. Hihi

    BalasPadam
  14. Nak tanya, kalau kita biarkan mcm tu appointment kita akan diambil tindakan ke?

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain