Khamis, 19 Disember 2013

Wet World Batu Pahat

Sambungan hari seterusnya di Kampung.
Pada hari khamis pula adalah hari terakhir saya di rumah mak ayah.Kami berkampung pula di rumah mak en.suami di Muar,Johor.
Bersama ayah,kakak dan en.suami

Sebelum balik,sempat snap gambar dulu.Mak je yang tak de sebab sibuk di dapur.

Dalam perjalanan kami ke Muar,haruslah melalui Batu Pahat dulu kan.Sebenarnya kami tak ada plan pun nak ke Wet World ni.Kadang2 bila plan awal2 susah nak jadi.So..saya je sorang yg pasang niat tu..hehee..tak cakap dengan anak2 mahupun en.suami.Pakaian utk mandi semua saya dah siapkan.Dah dalam kereta baru saya beritahu en.suami yg saya nak pergi Wet world.Terus cari di GPs..masa ni anak2 pun tak tau lagi.


Masa sampai di sana,anak2 sedang lena beradu kecuali alif.Kebetulan cuaca pada hari tu agak mendung dan hujan renyai2.Kata en.suami rugi je masuk kalau x boleh mandi.Tapi bila anak2 mula terjaga,masing2 merengek2 nak masuk jugak.Hurmm..kami pun masuk jugak akhirnya.


Tiket untuk dewasa dlm Rm16 kalau tak silap lah..Baru pergi dah lupa,,tua sangat da tu,cepat lupa.huhu.Bagi kanak2 pula Rm12.Sedang2 je la harganya kan.Nak masuk sini tak di benarkan bawa masuk makanan.Masa ni perut kami memang sedang lapar sangat.Tak nak buang masa lama sebab makan,kami beli bebola goreng je,ambil 6 cucuk da Rm18..huhu..mahal bebenor.Biasalah tempat2 macam ni kan.


Seronok juga lah..dah nak tutup pun anak2 masih x puas mandi.hehee..saya ikut gak main2 air sambil tengok dan jaga anak2.Bila siren bunyi,tetiba air dalam kolam ni berombak lah..wah..boleh tahan gak rasa ombak tu,setakat besar badan anak saya tu,memang boleh bergerak di tolak ombak tu.

Tempat ni tutup pukul 6 petang.Eh,tiket bagi hari minggu lebih mahal sedikit dari hari biasa.Tapi mulai tahun depan,kalau kami pergi hari ahad,mungkin dah tak mahal kot sebab hari ahad bukan lagi hari cuti di Johor.Memang rasa macam nak pergi lagi je..hehee

Ok..tu je citernya..daa~~



14 ulasan:

  1. Kalau pegi tempat2 camni, anak2lah yang seronok... ^__^

    BalasPadam
  2. wahh dah lama tak pergi sini ..teringat masa kecil2 dahulu

    BalasPadam
  3. Macam best jer tempat nie...

    K idah tak pernah pegi lagi... mungkin boleh plan utk bawa anak2 nanti.. :)

    BalasPadam
  4. best dapat main air.. anak-anak mesti suka.. menabung churp2.. :D

    BalasPadam
  5. bestnya mandai manda main air.seronok!:)

    BalasPadam
  6. bestnya pegi mandi manda.. tak tau bila baru ada peluang pegi mandi manda ni, dah la cuaca sekarang tak menentu.. panas pastu hujan.. hehe..

    BalasPadam
  7. pandai jee rancang surprise kan :) hihi

    BalasPadam
  8. Seronoknya main air. Lama dah tak pergi main air. Akhir sekali rasanya tahun lepas. uuuuu.

    BalasPadam
  9. Da penah pegi da kat cni..memang best.

    BalasPadam
  10. huhu.. mahalnye bebola tu.. tp tak pe la yg penting saat bersama keluarga tu lebih mahal...

    BalasPadam
  11. seronoknya mereka bermain air...comey je mak depa... berapa umur ek..

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum .. Boleh saya minta pendapat ?? Kalau bagi pejalan kaki macam saya ni , naek bas drpd muar ke batu pahat , nk ke wet world jauh x ??

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain