Rabu, 22 Januari 2014

Eh! betullah.



Dalam entry ini,ramai juga yang beri jawapan yang confuse antara halia dengan lengkuas,daun sup dengan daun saderi atau daun ketumbar dan antara daun kucai dengan daun bawang.Ada juga yang bagi jawapan tepat.Nak tahu mana yang betul,Jom tengok jawapan dari en,google.
Gambar-gambar ni  sumber dari google.

Lengkuas

Daun saderi
Daun kucai

Siapa yang bagi jawapan tepat dan betul,sila angkat tangan.hehee..

Sebenarnya saya juga confuse,kalau hanya tengok je tanpa menghidu baunya.Time beli main ambik je,bila nak masak baru perasan yang baunya lain.hahaa..

Baru-baru ni,saya menyuruh en.suami beli halia dan kucai..Masa nak masak saya cari halia tak jumpa,dalam bungkusan yang baru saja di beli.Yang saya jumpa,lengkuas..lalu saya tanya en.suami,yang dia tak beli pun halia yang saya suruh tu.En.suami menegaskan yang dia dah beli dan menganggap saya pula yang tak jumpa dalam bungkusan tu..amboii..confident sungguh.

Memang sah lah,lengkuas yang saya jumpa tu di ingatkan halia oleh en.suami,begitu juga dengan kucai.hahaa..lawaks betul kan.Benda macam ni pernah berlaku ke kat korang?

22 ulasan:

  1. daun kucai tu busuk kan kak atien...hihihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihii,,akak x suke sebenarnya.sedap lg bau daun bwg kot :]

      Padam
  2. hehe.. aiza selalu cium dulu bau dia sebelum membeli.. confuse la juga kalau tengok rupa dia sekali.. menabung nuff.. iklan kak atien tu aiza perasan dari semalam keluar nom nom tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye la aiza,lau x cium boleh silap.hihii ;)
      Haah la,akk pun perasan nom nom tu,memang gitu ke ada yg tak kena.??

      Padam
  3. hihih blogwalking...follow me back kak.thanks :)

    BalasPadam
  4. hehe..lawak suami akak..nasib dirumah yam mak tanam lengkuas dan daun kucai..boleh kenal...hehe

    BalasPadam
  5. mama tahu jugak sikit-sikit nama-nama ni, tapi jarang membeli, semua husben yang beli..

    BalasPadam
  6. hihihi..itu lengkuas muda kot..dah macam halia...
    saya bab barang dapur ..baru je lesen p
    sebab sll nya..kalau pergi pasar
    en hubby saya yg beli... hihiih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru tahu ni,beli barang dapur ada lesen.nak kena masuk kelas jugak ni ambik lesen.hihiii

      Padam
  7. Pernah jgk camtu, suruh beli daun sup, dibelinya daun ketumbar... hehe ^__^

    BalasPadam

  8. Entri yang menarik.

    awksweetgitu.blogspot.com :)

    BalasPadam
  9. kaksura dulu2 pun slalu kompius...sekarang ni anak2 pulak..suruh beli halia dibelinya lengkuas muda..hahaha..!!

    BalasPadam
  10. Hahaa.. mmg selalu juga terjadi klu dikirim pada org lelaki beli brg2 mcm ni hahaa... saya dulu pernah beli kunyit bila dikirim halia huhu.. :D

    BalasPadam
  11. saya salah! hehe...ye ye je ngaku expert

    tapi memang biasa terjadi
    kalau saya limau nipis dengan limau kasturi
    confuse =)

    BalasPadam
  12. Fiza betul daun kucai jer.. tapi ms nak beli kita boleh bau dan pegang.. in syaa allah tak silap beli..

    BalasPadam
  13. alamak salah ;; hahah baru tahu

    BalasPadam
  14. Jom kita raikan kemenangan dgn daun saderi!!
    Teringat citer Wonderpet.. hehe.
    Komen keluar tajuk jap.
    Sori..:p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amboii,selalu tgk wonderpet la ni ea.hihii

      Padam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain