Ahad, 26 Januari 2014

Hati Mama Berbunga-bunga



Ehem..ehem..malu pulak nak cerita ni..ihiks >_<.Apa je yang buat hati ni berbunga-bunga tu ye.

Gambar hiasan:google
Jumaat lepas,saya ke sekolah untuk mengambil wang bantuan sekolah Rm100 tu.Saya pergi agak lewat sebab tak di beritahu oleh anak saya.Dalam pukul 11:30pg baru saya tahu,tu pun anak saya buat panggilan dari sekolah meminta saya datang segera ke sekolah.

Saya terus bersiap untuk ke sekolah.Apabila saya sampai,di dalam dewan,meja ruangan untuk kelas anak saya dah kosong.Saya pun tanya cikgu kat mana saya nak cari cikgu kelas anak saya tu.Cikgu tu cakap mungkin dah naik ke pejabat.So..saya kena lah naik ke tingkat atas.

Pejabat tingkat 2 pulak tu,lif tak de.Terpaksa panjat anak tangga tu sampai 3 pusingan..huhuu..al maklumlah kaki ni penuh dengan besi dan skru kiri kanan.Ala-ala robocop tu,hihii tapi kalau robocop tu sekejap je da sampai tingkat 2 kan.Saya punya lah lembab.Terkedek-kedek je nak sampai kan ke pejabat tu.Sakit punye pasal lah.Tak pe lah..nak ambik duit tu..hihii

Akhirnya usaha nak ke pejabat berjaya.Ketuk pintu dulu..hihii "Afternoon"..(cikgu cina semua)"saya nak jumpe guru kelas 6H dan 2T."Ok..nama anak saya muhd.alif,,""Ermmm..u siapa?" Tanye cikgu tu seakan pelik."Saya mak dia lah..hihii.
Alhamdulillah urusan selesai.

Haish..kat mana yang berbunga-bunga tu kan.Ha..meh sini dekat..Bila Alif balik sekolah dia tanya saya,"mama,cikgu ingatkan mama ni kakak alif"hewhew :D aik,,patut lah cikgu tu tadi nampak pelik je bila tengok saya tadi.hahaa..tu yang dia tanya siapa saya.wah! nampak muda lagi saya ni,ye tak? Mana tak berbunga-bunga hati mama dia ni..hihii."Lepas tu cikgu Alif cakap mama cantik",ahakss..lagi lah bertambah kuntum bunga-bunga ni..:P" Abis Alif cakap apa dengan cikgu?"tanya saya teruja..;) "Alif cakap lah,mama saya memang cantik"..hihihiii..gelak je hati saya ni,,tak boleh nak kira dah berapa kuntum bunga yang sedang kembang kat hati saya ni..:)

Alhamdulillah kalau betul kan.Nikmat yang di beri pinjam.Awet muda lagi saya ni..Apa rahsianya?? Hihii perasan je saya ni,tak de rahsia apa lah..Mungkin sebab saya nampak kecik dan kawen muda kot..Ye lah kawen muda anak pun da besar..Bila tengok rupa macam tak caya je saya dah ada anak seusia 12 tahun.

Bila en.suami balik saya pun cerita lah kat dia..Eiiuw..geli je kan..pastu saya tanya dia "mama cantik ke?"kikikii..en.suami hanya menganggukkan kepala,tanda ye kot..:)Tu sebab lah hati mama berbunga-bunga..ikut usia dah tua saya ni akhir tahun ni masuk 34 dah..

Ok lah nak sambung layan hati yang berbunga ni..:D

27 ulasan:

  1. hihihih..mmg berbungalah hati kak Atien..:DD 34 tu muda lagi kan...:)

    BalasPadam
  2. wahh mekar sudah bunga di taman ..:)
    apakah rahsia disebalik awet muda tuuu ? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak de rahsia.badan kecik memang nmpk muda je kot..mcm akak jugak.

      Padam
  3. hehe..berbunga setaman mahunya jika dipuji mcm tu

    salam kenal & akak follow sini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seharusnya lah hihii
      Thanks sudi singgah n follow..saya da follow balik;)

      Padam
  4. kalau tengok gambar di sidebar ni, memang nampak cantik. heeeee...
    kembanglah tu kena puji. hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat gambar je kot nmpk cantik..real blum tentu hihii..tq gee.

      Padam
  5. tapi serius kak, akak memang nampak muda
    kalau tak cerita
    orang tak tahu akak dah masuk 3 siri =)

    BalasPadam
  6. memang Atien nampak muda..ingatkan baru nak masuk 3 puluhan...:)
    kaksura pun slalu gak kembang setaman..lebih dari berbunga2 dah!..bila ada orang ckp anak yg sulong tu adik..hihihi..

    BalasPadam
  7. alhamdulillah kak.. serius kak memang nampak muda.. share la petua awet muda kat sini.. menabung churp2..

    BalasPadam
  8. Bunga kembang setaman.. klu tak ckp ingat 24 tadi umurnya hehee.. alhamdulillah rezeki.. :) :)

    BalasPadam
  9. alhamdulillah..awet muda..masih kembang kempis lagi ke tak ni?hehehe..

    BalasPadam
  10. hihii..mula la tu asik berangan je kan. tido mlm pun x lena maklumla hati da berbunga2 setaman.

    BalasPadam
  11. hahahhaa..masih berbunge bunge lagi kew... kikik.. syukurlah...

    BalasPadam
  12. hhuhuh patutlah berbunga bunga heheh

    BalasPadam
  13. untung sgt.. dengan umur akak.. anak dah besar.. still npk mude.. suke3...mmg sure lah hati berbunga2.. semua wanita nak npk muda selalu...

    BalasPadam
  14. sebelum ni niesa pn ingt kak atien muda lagi tau!xsangka dh 34..mcm 24 je..eh?hehe..tp honestly tgk gmb kak atien mmg nampak muda mudi gitu..

    BalasPadam
  15. salam singgah. perasaan muda itu penting. bila hati berbunga-bunga, hidup pun senang ^_^

    Cantik Sihat Semulajadi www.cantiksihatsemulajadi.com

    BalasPadam
  16. Wahh.. bertuahlah badan... patutla berbunga2 yerr.. :)
    Meh share sikit apa petuanya... :D

    BalasPadam
  17. wahh bertuahnya ..awet muda ^_^ untung2

    BalasPadam
  18. akak cantik.. bertuah... :) tu yang berbunga-bunga kembang setaman tu ye..

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain