Jumaat, 24 Januari 2014

Peha Percuma ?

Sumber

Pilihan di tangan anda! Maaf ye,saya memang tak berkenan tengok orang perempuan pakai legging macam ni,nampak seksi dan hilang kesopanannya.Lebih-lebih lagi yang pakai sama warna dengan kulit.Serius saya terkejut sebab ingatkan orang tu tidak berseluar dan hanya ber underwear,tapi bila semakin dekat baru saya perasan yang orang tu mengenakan legging berwarna kulit.Fuhh..mengucap panjang saya.

Pakai legging ni sama je macam tak pakai seluar,sebab betul-betul ikut bentuk kaki tu.Yang berbadan besar pun da ramai pakai macam ni.Saya yang perempuan tengok pun dah 'alahaiii',apatah lagi orang lelaki ye tak.

Kadang-kadang ada juga yang keluar dengan suami mereka.Dalam hati berkata-kata,,oppss..macam mengumpat jugak lah saya ni kan"eiii..laki dia ni saje je tengok bini dia pakai macam tu,boleh nampak segala bentuk dari luaran.Tak sayang ke biar orang lain tengok segala bentuk yang ada pada tubuh badan si isteri tu"..anggap je lah yang mereka ni jahil atau tahu tapi buat-buat tak tahu.Astaghfirullah..

Sebenarnya suami macam ni,dia tak sayang bini pada hakikatnya.Tok sah la nak bangga yang isteri kita punya body wow..meletup!!..hihii..tapi ingat,bukan kat dunia je meletup,kat akhirat nanti pun sama.Nak ke body yang cantik tu akhirnya di cium oleh api neraka.Subhanallah.Semoga cepat sedar dari kelalaian sebelum terlambat.

So..kita sebenarnya yang pilih jalan kita,sama ada nak ke syurga atau neraka.Tapi kebanyakkan ramai yang pilih ke neraka walaupun tahu bagaimana azabnya.

Saya sendiri tak tahu cara nak tegur orang yang pakai legging ni.Walaupun dengan ahli keluarga sendiri,nak tegur takut silap kalau tak kena caranya.Kadang-kadang boleh pulak dia kata suami dia suka dia pakai macam ni.huhuu.Terbantut terus nak bagi teguran.

Ok lah,,Renung-renungkan.


salam jumaat.

35 ulasan:

  1. sally pakai legging tu ganti kain dalam je...takde hati pun nak pakai kat luar...malu -_-'

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang bagus pakai dalam kain ni,boleh protect kita jugak dari apa2 yg berlaku di luar jangkaan.sebab ketat dan ambik masa nak buka kan.

      Padam
  2. selalu pakai legging bila pakai jubah atau gaun labuh..
    tapi sllnya yg pakai lengging ni pompuan melayu... tu yg tak best tuu..ada yg pkai keluar dgn suami kalau baju labuh..ok lagi...ini badan besar..baju singkat..nampak semua celah hadoi... malu anak tgk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun kdg2 pkai sblh dlm.tp dlm rumah nk pakai pun x pe kan.betullah izan da pkai tu baju pulak atas punggung.memang bertekap celah2 tu.kita tgk pun malu..padahal kita sama2 perempuan kn.hope sedar dari kelalaian.

      Padam
  3. akak mmg tak minat pakai legging....walau pon akak seorang yg kemitot..bak pokoh yg rendang jew :) palazo menjadi pilihan hehe..walau beso bagak hehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihii palazo pun saya x pkai,rasa menari2 lak palazo tu time jln.hihii

      Padam
  4. betol tu akak.. mmg free2 je la tayang.. huhu

    BalasPadam
  5. aiza tak pernah membeli legging tu kak.. peringatan yang baik untuk kita semua sebagai wanita muslimah.. menabung ikea..

    BalasPadam
  6. terkejut baca title tadi, ingatkan apa...hehe
    saya pakai legging dalam baju kurung
    p kerja membonceng moto dgn en suami
    rasa tak selesa bila terdedah kaki atas moto tu...

    entahlah kak, saya pun tak faham orang yang gitu
    mungkin kesedaran tu belum ada
    doakan mereka mendapat hidayah dari-NYA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihii.lau naik moto pakai kain haruslah pkai seluar pjg sblh dlm.kang nmpk pulak betis percuma.:P

      Padam
  7. betul tu...klau da isteri pakai legging, cuba bayangkan anak2nya pakai apa plak nnt...Nauzubillah min zalik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama je kot dgn mak dia..skirt pendek paras peha ke.;)

      Padam
  8. hahaa..legging!! memang tak bekenan aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihii..lau pkai nk goda laki boleh je kot.

      Padam
  9. A'ah la Kak Atien,kita doakan jer semoga yang berkenaan diberi hidayah dan kita dijauhkan dari menjadi sebahagian dari mereka,amin.

    BalasPadam
  10. Niesa pun malu tgk org pakai legging...apa lg kalau niesa nk pakai mcm tu je..sll niesa pkai legging bila pakai bju kurung..senang sikit xde lak terselak kalau bawak moto...

    BalasPadam
  11. terbaek !! ^^ zara pkai legging tp dlm ruma jaa.. kat luar, SORRY.. my aurat only to my husband.. ^^

    BalasPadam
  12. Fiza tak pernah pakai legging tuk keluar jln ngn suami... malu jer rase..

    BalasPadam
  13. renungan khas buat perempuan dan semua.....:DDDD
    kita patut jaga 'brg bernilai' yg dianugerahkan oleh Allah,...

    BalasPadam
  14. susah kan nak tegur orang ni..haih...tapi ramai pakai sebab rase2 nampak kurus.padehalll...hazabbbb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. follow my 2nd blog
      http://everybodylovetoseeme.blogspot.com

      Padam
  15. susah nak tegur.. ramai yang melenting.. seksa mata

    BalasPadam
  16. Tak pernah pakai legging... tapi rasanya cam ramai lak sekarang yang pakai legging... kalerful lak tu... moga satu hari orang2 yang berkenaan diberikan hidayah olehNYA...

    BalasPadam
  17. Haha..sy geli pakai legging kat luar rumah..xper lah kak..kita doakan semoga terbuka hati utk mereka berubah 1 hr nnt..weee

    BalasPadam
  18. mama pakai kat rumah dengan dalam kain je.. hihi, keluar memang tak lah kak, segan .. kalau cantik takpe pehanya, ni kalau berjalan sakan lemak bergoyang

    BalasPadam
  19. Bukan kita saja yang sesuai pakai legging sebagai kain dalam untuk kecemasan dan aurat kalau2 terselak...tapi galakkan anak remaja perempuan kita jugak...
    budak2 sekarang dah jarang pakai kain dalam, dah lah kain sekolah tu jarang...

    BalasPadam
  20. Betul tu Atien.. legging tu membalut aurat bukan menutup aurat.. :D

    BalasPadam
  21. Huhuhuhuhuhu...betul2..skong2.. hihi ^______^

    BalasPadam
  22. Sorry for spaming, double stemcell 1box rm250, 2box rm275(ahli seumur hidup). Bila dah ahli, sekotak rm150 n 2kotak rm190. Jom pm 0127076180

    BalasPadam
  23. Legging? eh sama dengan skinny ke. hihi saya pernah pakai skinny je la, tapi dah insaf. banyak yang menempah tiket keneraka, syurga yang free xdak sapa yang ambik tau. dunia akhir zaman. harap saya di jauhkan :)

    salam kenal :)

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain