Sabtu, 23 November 2013

MELTY HERSHEY 'S

Melty hershey

Pernah makan melty ni x?? Pada yg belum rasa lg,cpt2 cuba ye..x rugi sebab rasanya yg sedap sgt2 smpi x leh nk citer mcm ne kelazatannya ..hihii..tak tpu tau..Mungkin da byk org jual kt luar sana..kalau tempat anda x de dan susah nk cari,,try buat sdri la..senang je..jom tgk resepi di bawah ni..

BAHAN A

250 gm Cream Cheese
250 gm Whiping Cream
200 ml susu pekat

BAHAN B

Syrup coklat hershey
Biskut marie

BAHAN C ( hiasan )

Gula2 coklat m&m( ikut suka )
Coklat Chips
Cheddar Cheese( parut )-(saya x letak pun..hihi)

CARANYA

1. Satukan bahan A dan mixer hingga pekat
2. Masukkn  1 senduk adunan bahan A td ke dlm bekas
3. Susun/patah2kn biskut di atasnya
4. Siram syrup coklat di atas biskut
5. Ulang langkah 2,3 & 4 hingga habis.( bhgn atas mesti lapisan cheese ( adunan A )
6. Tabur gula2 m&m,coklat chips dan cheddar cheese( parut )
7. Simpan dalam peti sejuk.

Tggu sejuk dan sedikit beku,lepas tu bolehlah mula merasai kelazatan melty anda..yummy..

Selamat mencuba



11 ulasan:

  1. tengok bahan2nya pun dah sedap..nanti nak buat akak datang amik resepi kat sini..hehehe:)

    BalasPadam
  2. hye hye...salam singgah dari dayat.... dayat join sini... follow back k :)

    BalasPadam
  3. aduhhh ini nak cuba nie ... :) nampak sedap

    BalasPadam
  4. Mcm sedap jer...mcm best jer...hehe

    BalasPadam
  5. kak, sila buat dan bagi sally..hehehe ^_^

    BalasPadam
  6. Nampak sedap, tapi nak buat... alahai... takdek masa dah. Nak balik kolej dah esok... Huuuu

    BalasPadam
  7. Wah.. nampak sedap.. kecur lah.. :)

    BalasPadam
  8. nmpk sedap je.. hehe.. mmg tak pernah jumpa pun org jual kt sini..

    BalasPadam
  9. nampak sedap tu.. tak pernah membuat sendiri lagi.. rajin kak buat sendiri.. :D

    BalasPadam

Tak perlu kata apa-apa,hanya taip je komen anda.:D

Anne Nurain